poniedziałek, 13 września 2010

PREMIER SIĘ OBUDZIŁ

Już miałem nie pisać na ten temat ale ze względu na planowaną prywatyzację i ko-
mercjalizacę szpitali postanowiłem zabrać głos. Niedawno premier na spotkaniu z
 przedstawicielami OFE wyraził opinię ,że dbająją one przede wszystkim o własne
interesy a mniej o dochody przyszłych emerytów. Ja nie wiem czy premier nie
wiedział wcześniej , że prywatny biznes interesuje ponad wszystko własny osobisty
zysk a cała reszta to znaczy interesy klientów ,pracowników czy państwa mają
głęboko "schowany". Pamiętam kiedyś dyskusję w TVP na temat rozwoju internetu
w Polsce i dostałem szoku. Otóż jeden z wybitnych ekspertów gospodarczych
stwierdził ,że Telekomunikacja Polska nie jest od tego aby rozwijać internet w
Polsce ale jej głównym celem jest przede wszystkim osiąganie zysków.
Zadałem sobie wtedy pytanie po co nam Polakom potrzebna jest taka firma.
Aby nas doiła z pieniędzy ? TP zwolniła po prywatyzacji ponad połowę załogi
zwiększając bezrobocie i obciążając tym budżet państwa i do tego okazało się ,
że ta firma nie jest od rozwoju internetu ale od osiągania zysków. Mało tego
rozmowy telefoniczne zamiast stanieć solidnie podrożały. Pomyślałem wtedy ,
że rząd ,który sprywatyzował TP jest skrajnie nieodpowiedzialny ,żeby nie użyć
 mocniejszych słów. Ale powoli do mnie dotarło ,że wszystkie prywatne firmy nic
 w zasadzie nie interesuje poza zyskiem. I teraz tak sobie myślę i zadaję sobie
pytanie co to będzie jak po prywatyzacji szpitali jakiś znany ekspert gospodarczy
głośno uświadomi społeczeństwu ,że prywatne szpitale w zasadzie nie są od
LECZENIA chorych a ich głównym celem jest osiąganie maksymalnych zysków.    JJ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz